Přítomní: 0 čtenářů 0 mobilní
Mezi hudebníky a zejména pak mezi hráči v orchestru kolují povedené muzikantské vtípky. Jejich hlavními aktéry bývají většinou violisté, kteří v hudební hierarchii nestojí příliš vysoko. Hůř na tom jsou snad už jen kontrabasisti, o kterých vtipy nevznikají raději žádné.
Co tedy pohání především mladého muže stát se kontrabasistou? Kontrabas je hudební nástroj tak trochu do počtu. Nikdy nebyl velkým oblíbencem hudebních skladatelů, a proto vzniklo zanedbatelné množství sólových skladeb. Navíc je velký, neskladný, jeho futrál je spíš taková rakev a ani holky se na něj nedají sbalit. Hrdina dramatizace knihy německého spisovatele Patricka Süskinda Kontrabas se k němu nadosmrti upoutal z nenávisti a trucu vůči rodičům. Toto pouto sice po čase přerostlo v lásku k onomu nástroji, nikdy se ale nezbavil určité zatrpklosti vůči světu, sobě a nakonec i kontrabasu. Avšak být kontrabasistou není trestem pro jeho představitele, slovenského herce Martina Hubu. One man show trvající zhruba 90 minut nabízí divákovi vyladěnou hereckou symfonii, ve které nezazní žádný falešný tón. Huba rozehrává příběh muzikanta ve všech možných tóninách, hlasitostech i nuancích. Inscenace pro něj totiž není žádnou novinkou. S postavou, do které se může promítnout každý divák, strávil 24 let. Poté si dal desetiletou pauzu a nyní se vrací v plné síle opět na jeviště Štúdia L+S, kde předvádí vyzrálý mistrovský výkon.
Za tímto hereckým koncertem ale nemusíte jezdit až do Bratislavy. V Praze ho můžete vidět ve Studiu DVA, a to například již 6. září.
TreBl, foto © Ctibor Bachratý, Studio DVA
Zadejte Vaši emailovou adresu a zajistěte si tak aktuality z České republiky.
© 2024 Pražský přehled
Publikování či další šíření obsahu www stránek prazskyprehled.cz bez vědomí redakce není slušné a odporuje autorskému zákonu.
Často jsou tu zveřejněny také materiály třetích stran, kde jejich další šíření je možné pouze se souhlasem redakce KAM po Česku. Děkujeme za pochopení.