Přítomní: 0 čtenářů 0 mobilní
(30 let)
První nízkopodlažní autobus v Praze byl Neoplan N4014/3. Zakrátko se stal symbolem modernizace městské hromadné dopravy v 90. letech minulého století.
Nový typ autobusu byl poprvé uveden do provozu 7. 11. 1994. Díky snadnému nástupu a výstupu bez nutnosti překonávání schodů výrazně změnil cestování po Praze, zejména pro seniory, osoby se zdravotním postižením a rodiče s kočárky. Vůz byl vyroben německou firmou Neoplan a montován byl přímo v Praze. Neoplany byly deponovány v garáži Hostivař. Autobusy však trpěly velkou poruchovostí. První dva vozy byly vyřazeny z provozu v roce 2006, poslední o rok později. Jednalo se o autobusy délky 12 metrů, které měly kapacitu přibližně 90 cestujících, z toho 30 míst k sezení. Nejvýraznější charakteristikou byla jejich nízkopodlažní konstrukce, která umožnila bezbariérový přístup a rychlejší výměnu cestujících, což vedlo ke zvýšení efektivity provozu. Tento úspěch přispěl k zavádění dalších nízkopodlažních vozidel do flotily pražské MHD a postupnému nahrazování starších typů autobusů. Neoplan se stal průkopníkem v oblasti přístupné městské dopravy a položil základ pro budoucí modernizaci MHD nejen v Praze, ale i v celé ČR.
Pavel Edvard Vančura, foto © www.dpp.cz
Zadejte Vaši emailovou adresu a zajistěte si tak aktuality z České republiky.
© 2024 Pražský přehled
Publikování či další šíření obsahu www stránek prazskyprehled.cz bez vědomí redakce není slušné a odporuje autorskému zákonu.
Často jsou tu zveřejněny také materiály třetích stran, kde jejich další šíření je možné pouze se souhlasem redakce KAM po Česku. Děkujeme za pochopení.